Körmy powerbox Tuned -part 3

MaxRpm towards 2009        - part 3 / Körmy powerbox tuned


Körmy valmiiks ovensuussa.

Siellä missä sen viisain paikka olis aina muulloinkin olla, ainakin noin niinkuin palo- ja säteilyturvallisuuksien nimissä. Ennestäänkään ryssien jäliltä mikään maailman turvallisin värkki, eikä etenkään enää Max & Co:n lisävirien perästä. Pakkohan tuosta oli oma ja parempi versio tehdä. Nyttemmin ja uudessa Daffinjälkeisessä elämässään Körmystä on salamyhkää kuoriutunut melko sivistyneen oloinen laite, nykyinen galaksien-välinen luokitus T-ABC. Touch And Be Care. Napista käyntiin.

Körmy muistuttaa jo enempi jotaan generaattoria kuin mitään liskoa, tai edes akkua. Mitä nyt käynti-ääni on huomattavasti pehmeempi, ja sen on pakkokin olla niin kauan kun tallin yläkerrassa asustaa se vihanen ja punahiuksinen ( ? ) gubbe. Körmyn kaa pelatessa selvii nykysin siinäkin mielessä aikasempaa helpommalla, ettei siinä enää tarvita wirtojen siirtoon minkäänlaisia kaapeleita tai muitakaan piuhoja. Käyttäjällä tosin saa silti olla pitkät piuhat jos haluaa, siitä ei ole tiettävästi kovinkaan suurta haittaa eikä edes hävikkiä. Jäähdytys-vermeistä poistettiin veivi, ja tuunattiin niistä kaikista ropelleista sellanen ikiloikkija, mikä lataakin ite itteänsä.
Ei tunne lepotilaa laisinkaan, surraa vaan hiljakseen paukkuja pesään.

Körmy tuned by MaxRpm hyödyntää nykysin uusinta tekniikkaa wirransiirrossa. Häneen on integroituna viimesin hyppysähkö-innovaatio, monikansallista alkuperää ja luvattomasti lisä-tuunattu.Wirran siirtämiseen hetkellisesti lähettävästä kohteesta vastaan-ottavaan riittää kun Körmy hellästi asetellaan vast.ottajan vierelle, ja mielellään myös laskuun, max etäisyys noin käyttäjänsä pituusmitta vaakatasossa, eli suunnilleen tai vähän alle 2 metriä. Käyttäjän työpaikka on paitsi vaarassa, niin EUP:n ( European United Power ltd ) direktiivien mukaisesti juurikin tässä 2 metrin välitilassa, lähettäjän ja vastaan-ottajan välissä, vähän niinkun joku rahtari. Sijoitettaessa lähettävä Körmy tätä mittaa kauemmas vast.ottajasta, siitä riippumatta kenen laskuun, ei voida taata hävikki-vapaata wirtasiirtymää. Määräämättömän vahvuinen w-piikki sensijaan lienee selvä tässäkin tapauksessa, muttei kuitenkaan suositella edes kokeiltavaksi, saatikka tarkoituksella käytettäväksi, missään olosuhteissa eikä milloinkaan, ei edes syvimmässä lamassa.

Tämä 2 metrin etäisyys perustuu seuraaviin olettamuksiin :

- Sähkö ei hyppiessäänkään toistaiseksi tunnetuilla tasoilla pysty ylittämään tätänoin 2 m matkaa säilyttäen edes jonkinlaista osumatarkkuutta, tämänhetkinen ennätys lienee juuri MRpm:n labrassa saavutettu 250 senttiä, eli kaks ja puol euroa, ylitettäessä tämä mitta ei hypyn suunnasta ole mitään takuita, saattaa ampua ihan minne tahansa, jopa päin näköä. Alle 2 metrin hypyille taataan osuma jokatoisella hypyllä, muulloin vain pamahtaa ja sauhuu. Joskus näin saattaa käydä ihan itekseenkin, mut ei se oo niin vaarallista.

- Esim. tapahtuessa jonkinlainen käyttäjä-härö Körmyn wirta-buttonia paineltaessa, saattaa siitä väärinpainaessa aiheutua ilmiö jossa käyttäjä tahtomattaan, ja siitä riippumatta, siirtyy vaakatasoon.Samalla saattaa ilmentyä myös pintavaurioita w-buttoniin kosketuksissa olevissa,ja pahimmassa tapauksessa siihen kiinni sulavissa ulokkeissa.Tällöin wirran on mahdollista siirtyä käyttäjänsä kehonesteissä wirta-buttonilta vastaan-ottajalle, olettaen että vaakataso on oikeessa linjassa.Tämän skenaarion toteutumisessa kuitenkin erittäin määrääviä seikkoja ovat sekä käyttäjän tietynlainen nestetasa-paino että myös käyttäjän kehon sopiva jäykistyminen välille wirta-button - vast.ottaja. Mikäli nesteytys tai jäykkyys ei ole riittävä, ei voida taata myöskään wirtaa, häviötä tai ylipäätään mitään muutakaan. MRpm / EUP ei missään olosuhteissa eikä tilanteissa suosittele tarkoituksellisesti kokeilemaan tätä menetelmää, se on ainoastaan varojärjestelmäksi sattumalta ja vahingossa todettu.


Maxilla pörrää päässä pahasti noi kaikki tekniset hempeilyt ( katso malli yllä ), mitä se 4You-sähkönjakelu-yhtymä vaati laadittavaks kolmena kappaleena, neljällä eri kielellä ja kaikki vielä kirjallisena, ennenku suostuvat edes harkitsemaan tän radikaalin idean ottamista jatkojalostukseen ja kehittämistä kaupalliseksi menestys-tarinaksi. Saakeli, tossahan olis potentiaalia vaikka mihkä. Miettikääs hetki montaks sähkötolppaa tuolla maanteitten varsillakin seistä jököttää, ja montaks metrii eripaksuisia kaapeleita niiden välissä pinkoo ? Ne vois kaikki poistaa, ne kaapelit meinaan, ja tolpat polttaa jussina Isossa Kokossa.
Tilalle vaan sopiva määrä Körmyjä, eli noin kilsan välein. Nykysillä ajokaistojen leveyksillä pärjättäisiin vallan loistavasti, kun kaistan molemmille puolille asetettujen Körmyjen väli ois vaan luokkaa 8 metriä. Vähän ku tossa viel fiilaa heiluttelee, ni Max sais kyllä noi hyppytehot helpolla kolminkertaistumaan, onhan sellasta koettu jo muutamankin erilaisen mjoottorin kohilla ennenkin, ja sitäpaitti mitkään säännöt ei kiellä lastun leikkuuta Körmyjen sisukaluista.

Helpottaa, ku ei tarvi salaa.

Siitä välistä kun vastaanottimella varustettu ajopeli tuikkaa ja kahta puolta hyppää wirtaa kyytiin,ni johan singahtaa yhen kilsan pätkän taas seuraavalle portille, prkl. Sama vois toimii noilla kiskoja pisin kitkuttavilla pötköilläkin, luulis WeeÄr:ränkin kiinnostuvan ? Ois niille penkeissä roikkuville niskatyynyillekkin enempi käyttöö, kun kilsan välein tulis pientä buustia. Ehkä ne penkit joutuis kaikki kääntään samaan suuntaan, mut niinhän ne on linjabiileissäkin suurimmaks osin jo valmiiks. Okei, nykysellä Körmyn kehitys-asteella sinne baanojen varsille tarvittais muutama ja mieluummin valmiiks musta heepo niitä nappeja paineleen, mut sillähän olis vaan melkosen työllistävä vaikutus? Sitäpaitti, Körmyt on kyllä tarkoitus automatisoida seuraavan luokkarin mukasiks heti kun lantit tarpiiks liikkuu oikeeseen suuntaan. Wireless-Power-No-Buttons , WP-NB , se seuraava ja pykälää korkeempi luokitus on toistaseks vielä utopiaa.

Maksaa jo pelkkä hakeminen muutaman miljoonan dollaria, eikä käy Zimbabwu-laiset setelit. Eikä tosin vielä ole tiedossa kelle sellaista lähettelis, kuponkeja kyllä saa kaikilta ärriltä ja lippupisteiltä, kuulemma. - Ihme insinörttejä koko remmi. Miks pitää tuommosia saamaren kirjelmiä ja sepotuksia laatii, toihan oli ihan jees ja simppeli sydeemi koko jutsga. Sattuu vaan oleen oikeessa paikassa oikeeseen aikaan, ja sit tähtää siihen melkeen keskelle, ehkä hitusen vasuriin.Siel se akku on kaikis Daffeis, ainakin viimiset vuosikymmenet ollu ? Sillälailla saapi edullisen aihion, noin kybällä, muuten niitä ei oikeen meinaa mistään saadakaan, ku tahtoo olla kysyntää myös siperiassa ikiroudan sulattimina kaikille mitä loppuunajetuista Daffeista irtoo. Daffi taasen vaikenee jyrkästi siitä mistä noita akkuja oikeen tulee, alkuperä suurelle yleisölle tuntematon. Vain Daffin pääjehu tietää mistä se niitä roudaa, mut se ei kerro.

Ei uskalla, pelkää niitä partanaamoja.

Max on myös, kansainvälisen mallin mukaan, päättänyt olla visusti kertomatta sen tarkemmin miten tuo aihio muokataan noihin T-ABC-luokkareihin sopivaks, ainakin siihen asti kunnes ne kehitysrahastot aukenee ja kassassa rupiaa kiliseen. Siinähän sitte ihmettelevät teknikot ja insinörtit keskenänsä, temppuhan on kummiskin niin yksinkertainen, ettei ne sitä ihan heti hokaa, ei noilla koulutuksilla ja opeilla, tässä tarvitaan Maximaalista aivoverenkiertoo muttei juuri eikä varsinkaan muuta. kaikki Muu vaan jarraa.

Max raapi ohimoitaan toisella kädellä samalla kun kynsi toisella persuuksiaan, ei tuommosia nyt jaksais pohtii.

Nyt ois tärkeempääkin ohjelmaa, Tonotan tars lopultaki päästää ulkoileen ja naapurusto kateudesta kalpeemaan.


 --- to be continued, to be powered by Körmy ---

Mikä Xon Cup?